Coffee Crumb Cake


Denna kaka är så go. Gör den, bara gör den! Idag har jag bakat precis hela dagen. Förutom den stunden jag var och handlade mat. Kom just på att jag varit på gymmet med. Så nästan hela dagen har jag bakat då :)
Har en bemärkelsedag på annandagen, fyller nämligen 25 eller nåt :) Tänkte ha kalas för en gång skull. Så jag har bakat massor idag :) 








4 cup mjöl
2 cup socker 
4 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
1 cup smör
Blandas ihop, ta undan 1 1/2 cup smulor.

Fortsätt att blanda i
4 ägg
1 cup mjölk

Häll alltsammans i en smord och bröad form.

Smulorna som är undantagna blandas med
2 tsk kanel 
1/4 cup smält smör

Sprinkla över kanelsmulorna över kakan, in i 190 gr i 25 minuter... Skär sen i rutor...



Kommentarer

  1. Hej! Är sugen på att prova baka kakan. Ser såå god ut:) Hur mycket är en cup? 2,25 dl?
    Bäst jag kollar innan jag börjar!

    Så många goda tårtor du bakat!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      En cup är 2,4 dl. ladda ner en app som växlar om. Eller kolla dina decilitermått i rostfritt, ibland har de cupmått i sig :) Lycka till!
      Ja, det har blivit några tårtor det sista :) Men nu kör jag med sockeruppehåll, går bättre än väntat!

      Hoppas du har det gott! Kram A

      Radera

Skicka en kommentar