Åre och en skuta


Vi åkte till Åre för att hälsa på en av döttrarna som gör en säsong där. Jag var ju där för fem veckor sen med med en av döttrarna. Då flög jag upp, denna gången tog vi bilen. 

Vi blev sålda på Åre denna säsong, gillar det jättemycket. Byn är så mysig och lätt att ta sig fram. Vackert till tusen!

Jag tar ju jobbet med mig när jag åker och vilket kontor jag hade ;)



Första skiddagen så hade vi detta väder ;)






Här tolkar vi upp till toppen. Dit går ju ingen lift, så antingen hänger man efter en skoter via rep eller annars får man gå med skidorna uppför. Nopp, vi betalade mycket hellre en hundring per gubbe för att få åka. Jag bröt ju armen fem veckor innan så jag fick sitta på skotern. Det gick ju bra det med ;) 








På toppstugan köpte vi varm choklad och njöt en stund i solen.







Vi såg renar i backen varje dag. De bökade efter man och slogs lite grann. Så fina!


Det var någon alpin tävling med 200 m från vart vi bodde. En amerikanska som slog Stenmarks rekord. Stort att se loppet. 





 

Kommentarer