Hallonsmoothie

Reklam för Bagaren och Kocken


Smoothie är ibland det ultimata mellanmålet eller frukost. Speciellt när man är på språng. Även om jag har dille på banansmoothie så händer det att jag fixar en annan smak. Två smoothie om dagen är inte ovanligt alls här nämligen. En på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Jag fick en ny blender i julklapp som jag riktigt gillar, den gamla var bra med med (samma märke men äldre modell). Den nya är så mycket starkare och jag har köpt tillbehör som jag använder varje dag.

Tillbehören har jag bland annat dessa i olika storlekar! Köp dem samtidigt så får man lite rabatt även på  dessa. 



2,5 dl frusna hallon
1/2 ekologisk banan
2 tsk krossade linfrön
2 tsk chiafrön
1 msk mandelsmör
2,5 dl mandelmjölk (eller annan)

Mixa i blender


 

Kommentarer