Kyckling wok på Muurikka

Innehåller reklam för bagaren och kocken


Detta var riktigt gott som jag gjorde på Muurikkan som jag fick i våras när jag fyllde år. Det var faktiskt premiär med den. Jag tog vad jag hade hemma och det blev detta.

Jag gillar ju att den är i gjutjärn så man inte får i sig massa konstigheter. Gjutjärn släpper ju lite järn varje gång man steker i den så får man i sig det. Mycket bättre än många andra kokkärl.


Även stekspaden hittar du HÄR!

Brännaren som jag hade för att få värme och tillagning är en gasolbrännare som jag köpt HÄR! Den använder vi till att koka kräftor i garaget och stora satser äpplemos. Bra att ha till annat med.












Wokade

Kyckling i strimlor
morotsslantar
rödlök
egen vitlök
Blomkål

Tillsatte kokt ris och en ekologisk kokosgrädde. Kryddade med salt, chili och paprikapulver.
Räckte till fem personer och blev över.


 

Kommentarer