X-mas Joy

Köpte små juliga choklad chips i rött, grönt och brunt i US, som jag bakade mina chocolatechips cookies och lade i istället för vanliga bruna chocolatechips.

När klockan var över åtta på torsdagskvällen kom den nioåriga dottern på att hon ville bjuda sina 16 klasskompisar på cookies på fredagen. Så 40 minuter senare hade vi 63 gyllene nybakade cookies, som fick plats på 4 plåtar. 7 minuter i ugnen, det är den stora konsten med dessa kakor, då blir de sega i mitten, precis så som man vill ha dem.

Sen måste man som vanligt ha bra råvaror, riktigt smör, never ever något annat som tex margarin. Man kanske tror det är en klyscha att man kan fuska sig till god smak, men det är alldeles sant. Alltför många gånger har ögat lurat mig, det ser gott ut, men smakar inte gott. Då vänder jag hellre på det och säger att det är bättre att det smakar gott fast det inte ser så vackert ut. Men att föredra är väl både och, både se gott ut och smakar gott :)

Nu tänder jag andra ljuset, jag väntar inte tills på söndag, i det området kan man fuska, hihi :)







Kommentarer