Julbords Tårtor

Vaknade upp till årets första snö, vilket är mysigt så länge man håller sig inomhus. Men visst infann sig den goa adventkänslan. Gjorde även två olika pepparkaksdegar igår som nu finns i kylen för att så småningom bakas ut tillsammans med barnen. Julmys!
 
I helgen hade fiskebåten Västfjord hyrt in sig i Cafe Boa föra att äta ett julbord. Jag fick äran att baka tårtorna. I uppdraget ingick en kladdkaka för det fanns barn som väldigt gärna ville ha det.
 
 
 
Detta är nog den godaste tårtan som finns tror jag :)
Här hittar du receptet på denna tårtan.
 

 
 
Kladdkaka receptet finns här och slår ut alla andra kladdkakor...just sayin!



 
 
Det blev även min favorit cheesecake som är apelsinchokladcheesecake. Yum!
 
 
 
En fjärde och sista är Daimtårta som är superdupergod med...
 
 
Så nu vet ni vad jag pysslat med sista veckan :)
 
Igår var vi en snabbis nere i Klova på Skärgård i Advent vilket var mysigt men mycket kallt, men det regnade ju inte i alla fall :)


Kommentarer

  1. Supergoda tårtor allihop! Kladdkakan hoppade jag över förstås. ;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar