Morotskaka med pecan och limefrosting


Jag kan var den sämsta bloggaren genom tiderna. Tror det faktiskt.

Jösses va länge sen jag bloggade nu och bakade för den delen med. Det kom en semester och ett nytt jobb emellan. Å, lite annat.

Vi har varit en sväng på Maldiverna, det måste jag visa här på bloggen vilken superresa det var. Idag har jag gjort äggost och då fick jag se kameran. Så där fanns dessa kort från 1 februari. Då bakade jag dessa. Men morotskaka är så supersmarrigt så det gör inget att de är uppätna för snart två månader sen ;) Receptet hittar du lite längre ner.
























2,5 dl rapsolja
3,5 dl socker
4 dl fint rivna morötter
3 ägg
1 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
1/2 tsk muskot
Pyttelite salt
1 tsk kanel
4 dl vetemjöl
1 1/2 dl pekannötter grovhackade

Vispa olja och socker tills det blir vitt, i med morötter och ägg, kryddor och bakpulvren. Vänd ner mjölet och pecannötterna. 
Häll i en form 25x25 cm som är bakplåtsklädd. Grädda i 175 gr i 45 minuter.


Philadelphiaostglasyr:

200 gr smält avsvalnat smör
200 gr Philadelphiaost
3 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
Skal och saft av en ekologisk lime





Kommentarer